آموزش

تجهیزات ضروری برای بلاگری اینستاگرام

هر آنچه برای ساخت محتوای ویدیویی به آن نیاز دارید

اگر شما هم به دنیای بلاگری علاقه مند شدید و براتون سوال پیش اومده جهت تولید محتوا برای بلاگری به چه ابزارهایی نیاز هست؟ پیشنهاد میکنم حتما این مطلب را با دقت بخوانید. در این مطلب از مسترنکست ما تمام ابزارهای و تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوای ویدیویی و ورود به دنیای بلاگری را برایتان لیست کردیم. با ما همراه باشید.

 

ابزارهای مورد نیاز برای بلاگری اینستاگرام + یوتیوب

احتمالا شما که در حال خواندن این مطلب هستید به تازگی قصد دارید وارد دنیای بلاگری شوید. شاید هم پیج های اینستاگرام بلاگرهای مختلف را دیده اید که هزاران نفر آنها را دنبال میکنند و درآمد بالایی دارند و این موضوع شما را به یکی از موضوعات بلاگری علاقه مند کرده است. در هر صورت اگر قصد دارید شما هم بلاگری در اینستاگرام یا یوتیوب را شروع کنید و به فکر ساختن ویدیو هستید، در ابتدا به تجهیزات و ابزارهایی برای بلاگری نیاز دارید.

لوازم مورد نیاز برای بلاگری اینستاگرام

فرقی هم نمیکند میخواهید بلاگر زیبایی و آرایش شوید، یا آشپزی، تکنولوژی، سرگرمی، فشن و یا حتی آموزش به هر حال ابزارهای اولیه برای تولید محتوای ویدیویی نیاز دارید. این ابزارها شامل موارد زیر هستند:

تجهیزات بلاگری

  • دوربین تصویر برداری (برای شروع اصلا نیازی نیست)
  • گوشی موبایل با کیفیت بالای فیلم برداری
  • میکروفن با کیفیت
  • پایه نگه دارنده
  • مونوپاد
  • نور ثابت
  • رینگ لایت

در ادامه علاوه بر توضیحات تکمیلی، لیستی از بهترین مارک ها را برای خرید این ابزارها را پیشنهاد کرده ایم. پس اگر قصد خرید تجهزیات مورد نیاز برای بلاگری را دارید حتما تا انتها این مطلب را مطالعه کنید.

 

دوربین فیلم برداری مناسب بلاگری

اگر در ابتدای کار هستید و تازه میخواهید ویدیو درست کنید اجازه دهید خیالتان راحت کنم، اصلا نیازی به خرید دوربین تصویر برداری نیست. پس خیالتان راحت در ابتدای کار بلاگری اصلا نیازی نیست هزینه زیادی برای خرید دوربین فیلم برداری کنید. حتی خیلی از بلاگرهای حرفه ای و با فالوورهای زیاد هم از دوربین استفاده نمیکنند.

وسایل مورد نیاز شروع بلاگری - دوربین فیلم برداری

در ابتدا تمام ویدیوهایتان را میتوانید با موبایل تان فیلم برداری کنید. پس اگر یک موبایل خوب داشته باشید دیگر نیازی به خرید دوربین نیست. اما اگر میخواهید ویدیوهای فوق العاده با کیفیت تهیه کنید و یا اصلا محدود مالی ندارید در همین ابتدای کار می خواهید یک دوربین با کیفیت برای فیلم برداری تهیه کنید، دوربین های زیر گزینه های عالی برای فیلم برداری هستند:

دوربین 4000D کانن | قیمت زیر 10 میلیون تومان

لوازم مورد نیاز برای بلاگری در اینستاگرام و یوتیوب - دوربین فیلم برداری 4000d کانن

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 4000D به همراه لنز 18-55 میلی متر DC III یک دوربین اقتصادی برای کسانی است که میخواهند تازه تولید محتوا رو شروع کنند. البته این دوربین بیشتر برای عکاسی نیمه حرفه ای مناسب است تا فیلم برداری. پس اگر قصدتان از خرید دوربین، فیلم برداری است دوربین بعدی که معرفی میکنیم گزینه بهتری برای شماست.

مشاهده قیمت و خرید دوربین 4000D کانن از دیجی کالا

 

دوربین 250D کانن | قیمت حدود 15 میلیون تومان

لوازم مورد نیاز برای بلاگری در اینستاگرام و یوتیوب - دوربین فیلم برداری 250d کانن

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 250D به همراه لنز 55-18 میلی متر IS STM خروجی فیلم برداری 4K دارد و نسبت به دوربین 4000D که خروجی Full HD دارد خیلی گزینه بهتری برای فیلم برداری است. و میتواند یکی از بهترین تجهیزات بلاگری برای کسانی باشد که میخواهند با دوربین فیلم‌های خودشان را ضبط کنند.

مشاهده قیمت و خرید دوربین 250D کانن از دیجی کالا

 

لنز 50 فیکس f 1.8 کانن | قیمت حدود 3 میلیون تومان

لوازم مورد نیاز برای بلاگری در اینستاگرام و یوتیوب - لنز دوربین کانن

در کنار دو دوربین معرفی شده برای بالا بردن کیفیت میتوانید از لنز ثابت نیز استفاده کنید. لنز کانن مدل EF 50mm f/1.8 STM یک گزینه مناسب برای تکمیل کردن دو دوربین پیشنهادی قبلی است.

مشاهده جزئیات و خرید لنز 50 ثابت f 1.8 کانن از دیجی کالا

 

دوربین 5D کانن | قیمت حدود 80 میلیون تومان

لوازم مورد نیاز برای بلاگری در اینستاگرام و یوتیوب - دوربین فیلم برداری 5d کانن

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 5D Mark II با کیت 24-105 L یکی از فوق العاده ترین دوربین های حال حاضر است. با این دوربین میتوانید فیلم برداری حرفه ای داشته باشید. اگر بلاگر حرفه ای هستید و کیفیت فیلم برداری برای شما خیلی اهمیت دارد این دوربین گزینه بسیار مناسبی است.

مشاهده جزئیات بیشتر و خرید دوربین 5D کانن

 

دوربین 1DX کانن | قیمت حدود 100 میلیون

لوازم مورد نیاز برای بلاگری در اینستاگرام و یوتیوب - دوربین فیلم برداری 1D X کانن

دوربین دیجیتال کانن مدل Eos-1D X MarkII در حال حاضر حرفه ای ترین دوربین کانن هست. با این دوربین میتوانید فیلم برداری حرفه ای انجام بدهید. اگر بلاگر حرفه ای هستید و محدودیت بودجه ندارید این دوربین بهترین گزینه است.

مشاهده جزئیات بیشتر و خرید دوربین 1DX کانن

 

 

گوشی موبایل با کیفیت بالا در فیلم برداری

برای ساخت ویدیو، در ابتدای کار همین گوشی موبایل بهترین وسیله هست. الان خوشبختانه گوشی های موبایل قابلیت فیلم برداری با کیفیتی دارند. و این باعث میشه شما در ابتدای کار نیازی به خرید یک دوربین گران قیمت نداشته باشید. اما باید دقت کنید گوشی تان دارای قابلیت فیلم برداری مناسبی باشد تا فیلم هایتان کیفیت بالایی داشته باشند.

معمولا کیفیت فیلم برداری گوشی های موبایل رو میتونید در مشخصات آنها پیدا کنید. کیفیت فیلم برداری با رزولوشن و سرعت فریم بر ثانیه نشون داده میشه. شاید قبلا اصطلاحاتی مثل HD یا Full HD و حتی 4K و 8K را شنیده باشید. پیشنهاد میکنیم برای شروع اگر قادر به تهیه دوربین فیلم برداری با کیفیت نیستید (که البته نیازی هم نیست) یک گوشی با قابلیت فیلم برداری حداقل 4k تهیه کنید. تا فیلم هایتان کیفیت مناسبی داشته باشد و مخاطب ها از دیدن آن لذت ببرند.

شاید هنوز گوشی مناسبی ندارید و یا نمیدانید چه گوشی موبایلی برای فیلم برداری بلاگری مناسب است. در این مقاله های « بهترین گوشی های زیر 10 میلیون تومان » و « بهترین گوشی پیشنهادی برای خرید » ما چند گوشی که کیفیت مناسب در فیلم برداری دارند را در محدوده قیمتی متفاوت معرفی کرده ایم. پس شما با هر بودجه های میتوانید یک گوشی مناسب برای شروع بلاگری تهیه کنید.

 

میکروفن بلاگری با کیفیت

در ابتدای کار میتوانید با میکروفن خود موبایل یا هندزفری مویابل صدایتان را ضبظ کنید، اما به هیچ وجه توصیه نمکنیم. چون کیفیت صدا مثل کیفیت تصویر، در فیلم خیلی مهم هست. و به جرات میتوان گفت کیفیت و وضوح صدای شما تاثیر زیادی روی مخاطبی که ویدیوی شما را میبیند دارد. پس در همین ابتدای کار بهتر است به فکر تهیه یک میکروفن با کیفیت باشید.

در ادامه چند میکروفن مناسب بلاگری اینستاگرام و یوتیوب را معرفی کرده ایم. در مقاله « معرفی بهترین میکروفون های یقه ای » نیز بصورت تخصصی و کامل به این موضوع پرداخته ایم که میتواند یک راهنمای خرید میکروفن بلاگری باشد. این میکروفن ها بر اساس معرفی خود بلاگرها و بررسی نظرات خریدارن پیشنهاد شده است:

 

میکروفون بویا M1 |قیمت حدود 300 هزار تومان

لوازم مورد نیاز برای بلاگری در اینستاگرام و یوتیوب - میکروفن بویا m1

میکروفون بویا مدل BY -M1 یک میکروفن اقتصادی و در عین حال با کیفیت است. این میکروفن بلاگری برای تازه کاران بلاگری که میخواهند هزینه زیادی هم نکنند گزینه بسیار مناسبی است. میکروفن بویا M1 یک میکروفن سیم دار است که طول سیم آن 6 متر است.

مشاهده قیمت دقیق و خرید میکروفون بویا M1 از دیجی کالا

 

میکروفون بیسیم بویا WM Pro| قیمت حدود 2.5 میلیون تومان

لوازم مورد نیاز برای بلاگری در اینستاگرام و یوتیوب - میکروفن بویا wm4 pro

میکروفون یقه ای بیسیم بویا مدل BY-WM4 PRO یک میکروفن بلاگری با کیفیت تر از مدل قبلی جهت ضبط صدا برای تولید محتوای ویدیویی است. این میکروفن بیسیم است و میتونید اون رو پشت لباستون یا روی یقه براحتی نصب کنید.

مشاهده قیمت دقیق و خرید میکروفن بویا مدل WM4 Pro از دیجی کالا

 

میکروفون بیسیم RODE | حدود 6 میلیون تومان

لوازم مورد نیاز برای بلاگری در اینستاگرام و یوتیوب - میکروفن rode

یکی از بهترین میکروفن ها برای بلاگری در اینستاگرام و کلا تولید محتوای ویدیویی، میکروفن RODE است. میکروفون بی سیم رود مدل Wireless GO یک میکروفون فوق العاده عالی و باکیفیت است که اکثر اینستاگرامر های حرفه ای هم از این میکروفن استفاده میکنند.

مشاهده قیمت دقیق و خرید میکروفون rode از دیجی کالا

برای دیدن میکروفون‌های بیشتر پیشنهاد میکنیم از « بهترین میکروفون‌ های بلاگری » بازدید کنید.

 

پایه نگه دارنده

برای اینکه بتوانید گوشی تان را بدون لرزش و ثابت نگه دارید بهترین وسیله پایه نگه دارنده هست. پایه نگه دارنده با اینکه قیمت بالایی ندارند ولی در کیفیت ویدیوتان تاثیر زیادی دارند. گوشی تان را روی آن نصب میکنید و در مکان و ارتفاع مناسب قرار میدهید و شروع میکنید به فیلم ضبط کردن. بدون هیچ لرزشی …

ابزارهای مورد نیاز برای ویدیو بلاگری در اینستاگرام و یوتیوب - پایه نگه دارنده

چند پایه نگه دارنده مناسب را در ادامه معرفی کردیم که جز ابزارهای ضروری بلاگری و ضبط ویدیو هستند.

 

سه پایه نگهدارنده یونیمات مدل D-909 Tranformer | قیمت حدود 40 هزار تومان

لوازم مورد نیاز برای بلاگری در اینستاگرام و یوتیوب - سه پایه نگهدارنده یونیمات مدل D 909

این مدل از پایه نگهدارنده یونیمات، مدلی جمع و جور و ارزون قیمت هست که میتونه براحتی کار شما رو راه بیاندازه. درسته قیمت این پایه نگه دارنده ارزان هست اما کیفیت خوبی دارد و تقریبا اکثر خریداران ان در دیجی کالا از خریدشان راضی هستند.

مشاهده قیمت دقیق و خرید پایه نگه دارنده یونیمات مدل D909 از دیجی کالا

پایه نگهدارنده گوشی موبایل پاناسون مدل M2

 لوازم مورد نیاز برای بلاگری در اینستاگرام و یوتیوب - سه پایه نگهدارنده گوشی موبایل بلند پاناسون مدل M2

این پایه نگهدارنده میتواند ارتفاع بیشتری رو در اختیارتون قرار بدهد. یشترین ارتفاع این پایه 90 سانتی متر و کمترین ارتفاع 54 سانتی متر است. با پایه نگهدارنده گوشی موبایل امکانات بیشتر مثل تنظبم ارتفاع در اختیارتان قرار دارد.

مونوپاد

اگر هم قصد عکس گرفتن یا فیلم برداری بصورت سلفی را داشته باشید بهترین ابزار برای این کار استفاده از منوپاد هست. پس اگر بلاگری هستید که زیاد بصورت سلفی از خودتان فیلم یا عکس میگیرید، یک موناپاد مناسب برای خود تهیه کنید. میتوانید از لیست زیر برای خرید منوپاد مناسب استفاده کنید:

 

پایه مونوپاد یانتنگ مدل YT-1288 به همراه سه پایه

لوازم مورد نیاز برای بلاگری در اینستاگرام و یوتیوب - سه پایه نگهدارنده گوشی موبایل و منوپاد

اگر میخواهید با یک تیر دو نشان بزید میتونید از این محصول استفاده کنید. یه سه پایه و یک منوپاد تقریبا با کیفیت و با قیمت مناسب که میتواند کار شما در فیلم برداری راحت کند.

مشاهده قیمت دقیق و خرید

پایه مونوپاد یانتنگ مدل YT-1288 به همراه ریموت با قابلیت Zoom

 

نور سافت باکس

بسته به نوع موضوع و مکانی که میخواهید در آن بلاگری کنید و محتوای ویدیویی تولید نمایید، خرید نور ثابت سافت باکس اهمیت پیدا میکند. مثلا محیطی مثل استودیو دارید یا کارتان انباکسبنگ، بلاگر فشن یا آموزش است که قصدتان ساخت محتواهای ویدیویی آموزشی هست، نور سافت باکس میتوانید یک ابزار مورد نیاز برای شما باشد. نور سافت باکس باعث میشود روشنایی محیط تان به شکل خیلی بهتر باشد و ویدیوهایتان با کیفیت بیشتری انجام شود.

پس اگر در محیط های باز مثل طبیعت، پارک و … فیلم برداری می کنید نیاز به نور ثابت نیست و البته بهترین نور در تهیه محتوا ویدیویی، نور طبیعی هست. اما اگر در محیط های بسته مثل اتاق میخواهید محتوای ویدیویی تولید کنید و قصد خرید نور ثابت سافت باکس برای بلاگری دارید مدل های زیر گزینه های مناسبی برای کار شما هستند:

 

 

رینگ لایت | قیمت از 500 تومان تا 4 میلیون تومان

اگر بلاگری هستید که چهره تان معمولا از فاصله کم و نزدیک در ویدیو باید باشد مثل بلاگرهای آرایشی حتما به یک رینگ لایت مناسب نیاز دارید. رینگ لایت با نوری که به چهرتان می تابد باعث میشود چهره تان خیلی بهتر دیده شود سایه ها به بهترین قرار بگیرند.

پس اگر با توجه به حوزه بلاگری تان متوجه شدید که به رینگ لایت نیاز دارید، در خرید رینگ لایت نکاتی که در ادامه میگیم توجه داشته باشید. بهتر است رینگ لایتی که میخرید حداقل دو ویژگی قابلیت تنظیم شدت نور و تنظیم دمای رنگ نور رو داشته باشه. این قابلیت ها کمک میکنید تا بتوانید نور مناسب را با توجه محیط تنظیم کنید. در خرید رینگ لایت حتما به اندازه آن هم توجه کنید. چون با بررسی نظرات خریداران در دیجی کالا متوجه شدیم خیلی ها بعد از خرید با دیدن اندازه کوچک آنها سوپرایز شده اند.

 

 

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

اگر هنوز برایتان سوال است که منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ در اینجا بطور خلاصه برایتان توضیح میدهم. تولید محتوا، همان تولید عکس، ویدیو، صوت و کپشن است که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده انجام میشود. تولید محتوا خوب نه تنها فالوورها را به پیج شما علاقه مند می‌کند بلکه باعث گسترش کسب و کارتان می شود که میتوانید از طریق آن کسب درآمد کنید. 

نحوه درآمد از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

اگر هم برایتان سوال است که چطور میتوان از طریق محتوا و بلاگری از اینستاگرام درآمد کسب کرد اینجا بطور خلاصه به شما توضیح میدهیم. تولید محتوای جذاب برای مخاطبان هدف باعث جذب آنها و درنتیجه افزایش فالوورها میشود. هرچقدر شما فالوور های بیشتری داشته باشید و تعاملتان با کاربران بیشتر باشد یعنی شما فرد تاثیرگذارتری روی آن فالوور ها هستید.

حالا شرکت ها و کسب و کارهایی که بازارهدفشان با فالوورهای شما همخوانی دارند به سراغ شما برای تبلیغ محصولشان می آیند. پس اولین روش کسب درآمد از بلاگری تبلیغ محصولات دیگران است.

روش بعدی کسب درآمد از طریق بلاگری فروش مستقیم محصول، آموزش یا خدمات از طریق خودتان است. پس میتوانید محصول یا آموزش های خودتان مستقیم در پیج تان تبلیغ کنید و درآمد زیادی بدست بیاورید.

 

لیست بلاگر های ایرانی در اینستاگرام

اگر در ابتدای کار بلاگری هستید بهترین روش برای رشد، الگو برداری از بلاگر های ایرانی موفق است. برای اینکه کارتان را راحت تر کنیم در این قیمت لیستی از بهترین و معروف ترین بلاگر های ایرانی اینستاگرام را برایتان لیست کردیم.

برای بهبود عملکرد این مطلب امتیاز بدهید.
[کل: 9 میانگین: 4]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + یازده =

دکمه بازگشت به بالا