سامسونگکالای دیجیتالگوشی موبایل

بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی ام ۳۰ اس | SAMSUNG Galaxy M۳۰s

Galaxy M30s با دوربین 48 مگاپیکسلی سه گانه و باتری 6000 میلی آمپری در شهریور 98 به بازار موبایل عرضه شد. سامسونگ با قیمت تقریبا 180 یورویی برای این گوشی هوشمند، قلب بازار میان رده را نشانه رفته بود. همچنین برای رقابت علاوه بر قیمت روی عملکرد و ویژگی های Galaxy M30s وقت کافی گذاشته است. این موضوع باعث شده تا رقبایی همانند هوآوی و شیائومی احساس خطر کنند. این گوشی میان­رده با ویژگی های پیشرو رقابت جدیدی را آغاز کرده است.

سامسونگ یکی از محبوب ترین برندها در زمینه گوشی های هوشمند است. تغییر روش این برند با داغ شدن بازار رقابتی اسمارت فون ها در سال 2019 به خوبی قابل لمس است. این شرکت در سال 2019 به اقدامات خاصی مانند تنوع در تمام رنج های قیمیتی دست زده است. کافی است تا سری به بازار بزنید تا ببینید در هر بازه قیمتی چند محصول سامسونگ وجود دارد! سامسونگ سری M را در حالی به بازار معرفی کرد که سری پرهیاهوی A را نیز در همین رنج میان رده معرفی کرده بود. اقدام عجیب سامسونگ در مورد سری M، عرضه محصولات این سری در فروشگاه های مجازی بود. البته بازخورد خوبی نداشت. پس اگر زیاد با محصولات سری M آشنا نیستید جای تعجب ندارد. ما در Mrnext قصد داریم تا محصولات سری M را زیر ذره بین ببریم. اگر بررسی اسمارت فون ها برایتان جذاب است، پیشنهاد می­کنیم با Mrnext همراه باشید.

گوشی سامسونگ Galaxy M30s یکی از محصولات خوش دست سری M است. این محصول بر مبنای M30 ساخته شده است. اما سامسونگ به تازگی برادران دیگری مانند M31 و M31s را برای M30 معرفی کرده است. دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی و باتری 6000 میلی آمپرساعتی از جمله تفاوت های Galaxy M30s با نسل قبلی خودش است. آنقدر این تفاوت زیاد است که سامسونگ برای نسل بعدی یعنی M31 نیز آنها را تکرار کرده است. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این میان رده پیشرو بپردازیم. شما هم اگر قصد خرید گوشی یا آشنایی با این اسمارت فون را دارید با ما در این مقاله همراه باشید.

 

 

 

 

Galaxy M30s در یک نگاه

Galaxy M30s یک گوشی هوشمند از خانواده سری M محصولات سامسونگ است. این موبایل میان رده در سپتامر 2019 به بازار موبایل معرفی و عرضه شده است. این محصول در زمان خود یک پیشرو در دوربین و باتری به حساب می آمد. پنل جلویی این گوشی بصورت یکپارچه توسط یک نمایشگر پوشانده شده است. تنها بریدگی این نمایشگر یک حفره به شکل U برای دوربین سلفی است. نمایشگر ام 30 اس در ابعاد 6.4 اینچی با فناوری SuperAMOLED ساخته شده است. کیفیت تصویر این صفحه نمایش FullHD+ است و تصاویر با رزولوشن 1080×2340 به نمایش در می آیند. این صفحه نمایش 411 پیکسل در هر اینچ را به نمایش در می آورد و شدت روشنایی آن به 420 نیت می­رسد. این نمایشگر سهم 84.1 درصدی از پنل جلویی را در اختیار دارد که کاملا با شیشه پوشیده شده است. فریم و قاب پشتی M30s با پلاستیک براق ساخته شده است. در سمت چپ بالای پنل پشتی این محصول دوربین سه گانه به همراه یک فلش LED دیده می­شود. کمی بالاتر از مرکز این پنل سنسور اثر انگشت قرار دارد. همچنین در قسمت پایین این قاب لوگوی SAMSUNG به خوبی قدرت نمایی می­کند.

Exynos 9611 به عنوان تراشه مرکزی در قلب M30s قرار گرفته است. این تراشه با معماری 10 نانومتری ساخته شده و در کنار آن رم 4 یا 6 گیگابایتی قرار گرفته تا به حد کافی روان باشد. پردازنده گرافیکی این محصول Mali-G72 نام دارد. این تراشه عملکرد روانی را هنگام بازی های سنگین و پردازش تصویر برای شما به ارمغان می آورد. سامسونگ حافظه 64 و 128 را برای آن در نظر گرفته و از حافظه جانبی تا 1 ترابایات نیز پشتیبانی می­کند. دوربین سه گانه M30s از یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی عریض (Wide) بهره می­برد. لنز دوم با رزولوشن 8 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض (Ultrawide) است. لنز سوم این مجموعه یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی است. همچنین لنز دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و از نوع عریض (Wide) به حساب می­آید. مجموعا دوربین های M30s همانی هستند که از یک میان رده انتظار می­رود شاید کمی با کیفیت تر. باتری این گوشی ظرفیتی معادل 6000 میلی آمپرساعت دارد. همچنین به کمک USB Type-C و آداپتور مخصوص از شارژ سریع 15 واتی نیز پشتیبانی می­کند. این گوشی در زمان خود با به روزترین فناوری قدرتمند شده است که البته هنوز عمر زیادی برای بقا خواهد داشت.

 

 

 

ظاهر و طراحی Galaxy M30s

گلکسی M30s با طراحی یکپارچه جلوه گر زیبایی است. در پنل جلویی این گوشی یک نمایشگر 6.4 اینچی قرار گرفته است. سهم این نمایشگر از پنل جلویی مانند M31، 84.1 درصد است و برای بازی و تماشای فیلم بسیار مناسب است. صفحه نمایش این گوشی دارای یک بریدگی به شکل U است که لنز سلفی در آن قرار دارد. در این گوشی حاشیه بسیار نازک است اما در پایین نمایشگر مقدار حاشیه بیشتر است. وجود این حاشیه در پایین نمایشگر یک مزیت است. شما می­توانید انگشت شست تان را هنگام بازی و تماشای فیلم بدون مزاحمت برای نمایشگر بر روی آن قرار دهید. پنل جلویی این گوشی کاملا با شیشه پوشانده شده است.

فریم و پنل پشتی از جنس پلاستیک براق ساخته شده که جلوه ی نسبتا خوبی دارد. جنس پلاستیک علاوه بر قیمت پایین باعث شده تا این گوشی سبک تر و نازک تر باشد. همچنین لکه و اثر انگشت بر روی آن کمتر به جا می­ماند. بر روی پنل پشتی دوربین سه گانه و فلش LED درون یک مستطیل مشکی در قسمت بالا سمت چپ دیده می­شوند. سنسور اثر انگشت کمی بالاتر از مرکز این قاب قرار گرفته است. این سنسور شاید کمی زیادی به لنز ها نزدیک باشد. همچنین در پایین این قاب لوگوی SAMSUNG به خوبی قدرت را به رخ می­کشد. در لبه سمت راست، دکمه پاور و کلیدهای تنظیم صدا در دسترس قرار گرفته اند. در لبه چپ نیز ورودی خشاب سیم کارت و کارت حافظه قرار گرفته است. همچنین در لبه پایینی شاهد پورت USB Type-C در کنار اسپیکر و ورودی جک 3.5 میلی متری هستیم.

 

 

 

 

صفحه نمایش Galaxy M30s

صفحه نمایش گلکسی M30s یکی از بهترین های میان رده به حساب می آید. این نمایشگر 6.4 اینچی از نوع SuperAMOLED است. این نمایشگر سوپرآمولد تصاویر را با کیفیت FullHD+ به نمایش در می آورد تا تصاویر از شفافیت بالای برخوردار باشند. روزلوشن 1080×2340 باعث شده تا نسبت تصویر 19.5:9 باشد که این نشان دهنده کشیدگی این نمایشگر است. این موضوع باعث شده تا این گوشی برای تماشای فیلم و اجرای بازی در حالت افقی بسیار مناسب باشد. نمایشگر با بریدگی U شکل به Infinity-U معروف است. همچنین حاشیه بسیار کم نیز دخیل بوده تا سهم این نمایشگر از پنل جلویی 84.1 درصد باشد. این نمایشگر کمی از نسل قبلی خودش M30 دقیق تر است و می­تواند 411 پیکسل را در هر اینچ به نمایش در بیاورد. این موضوع نشان می­دهد که جزییات بیشتری را با کیفیت بالاتری می­توانیم تماشا کنیم. قابلیت خوانایی نمایشگر در زیر نور خورشید (Sunlight Legiility) بسیار خوب است و شدت نور آن تا 420 نیت می­تواند افزایش پیدا کند. البته صفحه براق این نمایشگر ممکن است بازتاب ناخواسته ای را از نورهای اطراف به سمت چشم شما داشته باشد. در مورد کیفیت این پنل باید بگوییم که در این رنج قیمتی کمتر دیده می­شود.

 

 

 

عملکرد Galaxy M30s

سامسونگ در قلب M30s از تراشه Exynos 9611 استفاده کرده است. این تراشه که با معماری 10 نانومتری ساخته شده در M31 نیز استفاده شده است. بر روی این تراشه پردازنده ای هشت هسته ای فعالیت می­کند. چهار هسته ی Cortex-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته ی Cortex-A53 که با فرکانس 1.7 کار می­کند. سامسونگ از رم 4 و 6 گیگابایتی در کنار این تراشه استفاده کرده است. این موضوع باعث شده تا عملکرد این گوشی در هنگام بازی و جابجایی در اپلیکیشن ها بسیار نرم و روان باشد. سامسونگ پردازش گرافیکی این گوشی را بر عهده ی Mali-G72 گذاشته است. عملکرد این تراشه تحسین برانگیز است و میتواند بازی های سنگین را بسیار خوب و با نرخ بیش از 30 فریم بر ثانیه اجرا کند. M30s در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده است. همچنین پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا 1 ترابایت وجود دارد.

سامسونگ M30s در زمان عرضه با اندروید (Pie 9) قدرتمند شده بود. همچنین رابط کاربری استفاده شده در آن به روزترین رابط کاربری در زمان خود یعنی OneUI 1 است. این رابط کاربری این امکان را می­دهد تا گوشی تان را شخصی سازی کنید. همچنین باعث می­شود روی مواردی که به آنها علاقه دارید تمرکز کنید. ویژگی دیگر این رابط کاربری حالت تاریک یا همان Dark Mode است. این ویژگی به شما این امکان را می­دهد تا در شب از گوشی تان استفاده کنید تا چشمانتان خسته نشود. همچنین مصرف انرژی را تا حد زیادی پایین بیاورید.

 

 

 

دوربین های Galaxy M30s

لنز های عقب M30s به همراه فلش LED به شکل یک عصا درون مستطیلی با گوشه های خمیده قرار دارند. لنز اصلی این مجموعه 48 مگاپیکسلی و از نوع عریض (Wide) است. کار اصلی عکاسی و فیلم برداری عمدتا بر عهده همین لنز است. که باید بگوییم تصاویر ثبت شده با این لنز از کیفیت بالایی برخوردارند. دوربین دوم این مجموعه از نوع فوق عریض (Ultrwide) و رزولوشنی برابر با 8 مگاپیکسل دارد. این لنز به شما  امکان ثبت تصاویر از مناظر را با زاویه این بازتر می­دهد. زوایه دید این دوربین 123 درجه و نزدیک به زاویه دید انسان است. این زاویه دید گسترده بیشتر مورد استقبال طبیعت گردان واقع شده است.

دوربین سوم با رزولوشن 5 مگاپیکسلی یک سنسور تشخیص عمق است. کار اصلی این لنز تشخیص عمق در تصویر است. به این صورت که بر روی سوژه فوکوس کرده و پشت سوژه را به حالت تار در می آورد. به این عملا اصطلاحا بوکه کردن گفته می­شود که در عکاسی پرتره و هنری کاربرد دارد. امروزه افراد زیادی طرفدار این نوع عکاسی هستند. عملیات بوکه کردن در دوربین سلفی نیز توسط هوش مصنوعی انجام می­شود. دوربین سلفی Galaxy M30s دارای یک لنز 16 مگاپیکسلی و از نوع عریض است. این لنز نیز تصاویر را با کیفیت و جزییات زیادی ثبت می­کند. دوربین های ام 30 اس قابلیت زوم دیجیتال و عکاسی پانورما نیز دارند.

دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4K و 1080p را با نرخ 30 فریم بر ثانیه دارد. این یعنی چهار برابر از HD با کیفیت تر میتواند جزییات را ضبط کند. Galaxy M30s قابلیت فیلم برداری به صورت Super Steady Mode را دارد. این قابلیت با کمک لنز فوق عریض (Ultrawide) قابل دسترسی است. اما باید بدانید که این قابلیت فقط می­تواند فیلم هایی با کیفیت 1080p را ضبط کند. به این علت که دوربین فوق عریض فقط با کیفیت 16 مگاپیکسلی دوربین اصلی کار خواهد کرد. اما در انتها یک فیلم بدون لرزش فوق العاده را برای شما ضبط خواهد کرد. همچنین باید گفته شود که دوربین اصلی قابلیت فیلم برداری فوق آهسته با نرخ 480 فریم بر ثانیه با کیفیت HD را دارد. دوربین سلفی نیز قابلیت فیلم برداری 1080p را با نرخ 30 فریم بر ثانیه دارد.

 

 

باتری و شارژ Galaxy M30s

سامسونگ برای گلکسی M30s از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6000 میلی آمپرساعت استفاده کرده است. این باتری ظرفیتی بیشتر از M30 و هم اندازه با M31 دارد. این باتری به شما امکان استفاده از گوشی تان را بیش از یک روز کامل حتی تا 2 روز به ارمغان خواهد آورد. طبق تست های انجام شده این گوشی به شما امکان 22 ساعت تماشای ویدئو،  49 ساعت مکالمه و 131 ساعت پخش موسیقی را هدیه می کند. از این نظر بهترین باتری در بین میان رده ها را دارد.

شارژ شدن این قول مسئله ای است که سامسونگ به آن درست فکر نکرده است. سامسونگ برای شارژ این قول فقط قدرت شارژ 15 واتی را در نظر گرفته است. شارژ سریعی که برای این ظرفیت چندان هم سریع به نظر نمی­رسد. پس از گذشت نیم ساعت این گوشی تازه از حالت Power Saving در می­ آید و به شارژ 21 درصد خواهد رسید. شارژ کامل این باتری کمی بیشتر از 2 ساعت و 45 دقیقه طول می­کشد که اصلا جالب نیست. سامسونگ یک حالت شارژ معمولی نیز در نظر گرفته که با توان کمتر کار میکند. از آن می توانید برای کاهش خطر گرم شدن کابل در هنگام خواب استفاده کنید.

 

 

 

 

نتیجه گیری در مورد Galaxy M30s

Galaxy M30s یک تا قبل از ظهور M31 یک قول به نظر می رسید. اما این گوشی فقط در دوربین ها کمی از M31 عقب می افتد. طراحی یک پارچه، نمایشگر فوق العاده با کیفیت SuperAMOLED، دوربین با امکانات بالا و باتری قدرتمند همگی ویژگی هایی هستند که ایراد کمی می­توان بر آن وارد کرد. عملکرد بسیار خوب این گوشی به قدر کافی روان و قدرتمند است.  می­توان آن را به کسانی که دنبال ارزان ترین گوشی برای بازی هستند معرفی کرد. از طرفی به کسانی که کیفیت دوربین در کنار تمام خصوصیات این گوشی برایشان مهم است پیشنهاد می­کنیم تا سری به Galaxy M31 بزنند. در کنار تمام این ویژگی ها خرید از برند سامسونگ یک خرید امن به حساب می آید. تا مدت ها می­توانید از خدمات و حمایت این شرکت محبوب استفاده کنید. محصولات میان رده این شرکت را در سری A و سری M بیشتر بشناسید.

برای بهبود عملکرد این مطلب امتیاز بدهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =

دکمه بازگشت به بالا