گوشی موبایلاپلکالای دیجیتال

بررسی آیفون اس ای 2020 | iPhone SE 2020

SE 2020 یک میان­رده رویایی که به راحتی بالاتر از تمام میان­رده ها قرار میگیرد. اپل در این محصول مغز iPhone 11 را در پوست iPhone 8 جا داده است. اپل این محصول را بعد از مدت ها انتظار در 15 آوریل 2020 به بازار موبایل معرفی کرد. SE 2020 در واقع یک ترکیب رویایی از iphone 8 و iphone 11 است. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی موشکافانه ی نسل دوم SE بپردازیم. اگر قصد خرید یا آشنایی با آخرین محصول آیفون را دارید با ما همراه باشید.

شرکت اپل یکی از پیشروهای صنعت تکنولوژی در جهان است. این شرکت در زمینه تولید موبایل هوشمند نیز اقدامات خلاقانه ای از خود به نمایش گذاشته است. اگر نگاه دقیقی به تولیدات اخیر این شرکت بیاندازید متوجه خواهید شد که تولیداتش در رنج بالارده بوده و از قیمت بالایی نیز برخوردارند. اما این بار اپل یک آیفون جمع و جور را با امکانات نزدیک به گوشی های پرچم دار روانه بازار موبایل کرده است. آیفون SE 2020 در ابعاد دوست داشتنی iphone 8 و با امکانات سخت افزاری شبیه به iphone 11 به بازار موبایل معرفی شد. این گوشی دوست داشتی تنها 400 دلار قیمت دارد تا از این نظر نیز شگفتی ساز باشد. با بررسی SE 2020، متوجه تفاوت محصول شرکت اپل با محصولات شرکت های اندروید نشین خواهید شد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا برتری را احساس کنید.

 

 

آیفون SE 2020 در یک نگاه

SE 2020  نسل دوم SE شرکت اپل است که در ابعاد دوست داشتنی iphone 8 ساخته شده است. سخت افزار این گوشی الهام گرفته از پرفروشترین گوشی سه ماه اول سال 2020، یعنی iphone 11 است. فریم این گوشی همان همیشگی خوش دست یعنی آلومینیوم است. اما قاب جلو و پشتی این گوشی میان رده کاملا از شیشه پوشانده شده است. در پنل جلویی آیفون SE یک صفحه نمایش 4.7 اینچی دیده می شود که به نسبت کل پنل 65.4 درصد را رد اختیار دارد. همچنین این نمایشگر لمسی خازنی معروف به Retina HD از نوع LCD و فناوری IPS ساخته شده است. رزولوشن این نمایشگر درخشان 1334×750 است که نسبت تصویر 16:9 را به ارمغان خواهد آورد. این صفحه نمایش می تواند 326 پیکسل را در هر اینچ به نمایش در آورد. حاشیه در بالا و پایین برخلاف طرفین زیاد است و در حاشیه بالا دوربین سلفی در کنار اسپیکر مکالمه قرار دارد. همچنین در حاشیه پایین دکمه Home که سنسور اثر انگشت نیز هست وجود دارد. در پنل پشتی یک لنز در کنار یک فلش Dual LED قرار گرفته است. در مرکز این قاب نیز طبق معلول لوگوی شرکت اپل خودنمایی میکند.

تراشه استفاده شده در SE 2020 همان تراشه iphone 11  و iphone 11Pro است. چیپست A13 بایونیک، با معماری 7 نانومتری پرقدرت ترین و سریعترین تراشه موجود در گوشی­های هوشمند است. این پردازنده 6 هسته ای در کنار 3 گیگابایت رم تمام نیاز های شما را به راحتی برطرف می­کند. اپل این گوشی را با حافظه های داخلی 64، 128 و 256 روانه بازار موبایل کرده است. همچنین باید در نظر داشته باشید که باز هم در این محصول اپل خبری از پشتیبانی کارت حافظه خارجی نیست. این گوشی با سیستم عامل IOS 13 به بازار موبایل عرضه شده است. دوربین اصلی این گوشی از یک لنز 12 مگاپیکسلی از نوع عریض (Wide) بهره مند است. که البته امکانات نرم افزاری زیادی برای این تک لنز در نظر گرفته شده است. ضبط ویدئو با رزولوشن 4K و ویدئوهایی با نرخ 240 فریم برثانیه اتفاقات خوب این دوربین است. دوربین سلفی نیز از یک لنز 7 مگاپیکسلی بهره مند است. باتری این گوشی از نوع لیتیوم پلیمری دارای ظرفیت 1821 میلی آمپرساعت است. همچنین از فناوری شارژ سریع 18 واتی و شارژر بیسیم نیز پشتیبانی میکند. مسلما با توجه به ابعاد این گوشی میتوان آن را به افراد خاص پیشنهاد داد.

 

 

طراحی SE 2020 به سبک SE

SE 2020 نیز مانند نسخه اول SE گوشی در ابعاد یک گوشی کوچکتر، با سخت افزار یک گوشی بزرگتر است. نسخه اول SE ابعادش در واقع همان ابعاد iphone 5s و سخت افزارش iphone 6s  بود. اینبار اپل نسل دوم SE را در ابعاد iphone 8 به بازار موبایل معرفی کرده است. این گوشی با 148 گرم وزن، حتی در وزن با iphone 8 برابری می کند. پنل جلویی از یک نمایشگر 4.7 اینچی تشکیل شده است. این نمایشگر 65.4 درصد از پنل جلویی را در اختیار گرفته است. اپل برای کاهش بازتاب نور و لکه دست نمایشگر را بک لایه اولفوبیک پوشانده است. در حاشیه بالای این نمایشگر تک لنز دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه در بیرون نمایشگر دیده میشود. در حاشیه پایینی نیز کلید دکمه شیرین صفحه اصلی (Home) قرار دارد. این دکمه همچنین نقش های اساسی دیگری مانند سنسور اثر انگشت برای امنیت را برعهده دارد. پنل جلو و پشتی این گوشی کاملا از جنس شیشه با استاندارد IP67 پوشانده شده است. این استاندارد نشان دهنده مقاوت 30 دقیقه ای این گوشی در عمق یک متری و مقاومت در برابر گرد وغبار است. فریم این گوشی نیز برای خوش دست بود از جنس آلومینیوم ساخته شده است.

آیفون طراحی این گوشی در سه رنگ سیاه، سفید و قرمز در زیر لایه شیشه ای زیبایی را به SE 2020 هدیه داده است. در قسمت بالا سمت چپ پنل پشتی تک لنز اصلی این گوشی کنار فلش دوگانه ی LED قرار گرفته است. در مرکز این قاب براق، لوگوی سیب گاز زده ی اپل به زیبایی قدرت نمایی می­کند. روی لبه سمت چپ این گوشی کلید سوییچ سایلنت و دکمه های تنظیم صدا قرار دارد. در قسمت پایینی این گوشی پورت لایتنینگ و اسپسکر قرار دارد. همچنین لبه سمت راست این دستگاه در اختیار دکمه پاور و درگاه خشاب سیم کارت است.

 

 

صفحه نمایش SE 2020

صفحه نمایش SE 2020 معروف به Retina HD یک پنل LCD است که با فناوری IPS ساخته شده. این نمایشگر 4.7 اینچی سهم 65.4 درصدی را از پنل جلویی این گوشی در اختیار گرفته است. نمایشگر این گوشی تصاویر را به صورت شفاف با رزولوشن 750×1334 به نمایش در می آورد. همچنین نسبت تصویر آن 16:9 است ولی همچنان برای بازی ها جذاب مناسب به نظر می­رسد. این صفحه نمایش از تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر هر اینچ بهره می برد تا جزییات به خوبی دیده شوند. در کل تصاویر در این نمایشگر طبیعی و با رنگ های واقعی به نمایش گذاشته می شود. زاویه دید در این نمایشگر به گونه ای است که با نگاه کردن از هر طرف تصویر یکسانی را خواهید دید. همچنین اپل ادعا کرده که نگاه کردن به صفحه این گوشی همانند خواندن یک روزنامه یا کتاب کاغذی است. نکته دیگر این صفحه نمایش قابلیت HDR 10 است، که وضوح بی نظیری را به ارمغان آورده است. در کل با یک نمایشگر میان­رده خوب سرو کار دارید.

میزان شدت روشنایی در این نمایشگر بسیار رضایت بخش بوده و با قابلیت True Tone می توان آن را شخصی سازی کرد. SE 2020 با رساندن روشنایی تا 605 نیت باعث شده تا نمایشگرش در بین روشن ترین LCD ها قرار بگیرد. این نمایشگر در الگوی نور صد در صدی نیز توانست تا روشنایی را به 620 نیت افزایش دهد. این اعداد نشان دهنده این است که این نمایشگر مشکلی برای نمایش تصاویر در زیر نور آفتاب را ندارد. همچنین این نمایشگر در نور کم می تواند روشنایی را در حداقل مقدار خود یعنی 2 نیت در آورد. نمایش رنگ مشکی نیز در این نمایشگر با روشنایی 1.5 همراه است که مقدار قابل قبولی به نظر می رسد. تمام این تنظیمات روشنایی با قابلیت True Tone قابل تنظیم است. کار این قابلیت تنظیم روشنایی نمایشگر با توجه به نور محیط است.

 

 

SE 2020 و سریعترین تراشه

تراشه به کار رفته در قلب SE 2020 قبلا در iphone 11 و iphone 11Pro نیز به کار رفته است. A13 Bionic سریعترین تراشه موجود در بین گوشی های هوشمند است. قدرتمند، سریع و روان از صفاتی هستند که در مورد سخت افزار آیفون اس ای 2020 گفته می شوند. تراشه A13 Bionic با معماری 7 نانومتری نسل دوم (N7 Pro) ساخته شده و تراشه ی بهینه ای محسوب می­شود. پردازنده مرکزی این تراشه متشکل از 6 هسته است؛ دو هسته ی قدرتمند Lightning با فرکانس 2.65 گیگاهرتز و 4 هسته Thunder با فرکانس 1.8 گیگاهرتز. پردازنده گرافیکی A13 Bionic از چهار هسته تشکیل شده است. تراشه A13 Bionic هدفش یادگیری ماشینی است. به این منظور از یک موتور عصبی 8 هسته ای (با توانایی 5 تریلیون عملیات در ثانیه) و دو شتاب دهنده و یک کنترلر کمک می­گیرد. این تراشه قدرتمند در کنار رم 3 گیگابایتی قرار گرفته است.از لحاظ پردازش ویدئو، بازی های سنگین و پردازش تصاویر باید خیالتان راحت باشد چون کوچکترین مشکلی به وجود نمی­آید. اپل برای اس ای نسل دوم خود حافظه های 64، 128 و 256 در نظر گرفته است. در هنگام انتخاب به عدم پشتیبانی از کارت حافظه نیز باید توجه داشته باشید.

 

 

iOS 13 در SE 2020

“یک نگاه جدید، در یک سطح کاملا جدید” این شعار اپل در مورد سیستم عامل SE 2020 است. ظاهری جدید و جسورانه در بروز رسانی برنامه ها و کمک به حفاظت حریم شخصی شما را به ارمغان آورده است. iOS 13 جدا از سخت افزار نبوده و در کنار آن به سرعت بالای پردازش کمک می­کند. حالت شب (Dark Mode) در iOS 13 باعث شده تا چشمانتان هر عنصری را در صفحه نمایش در نور کم بهتر ببینید. این حالت را از Control Center می توان به حالت خودکار در آورید. iOS 13 با نوردهی در عکاسی باعث شده تا مانند یک عکاس حرفه ای عکاسی کنید. در واقع به کمک آن می توانید در عکس، چشم ها یا ویژگی های صورت را روشن و صاف کنید. یکی دیگر از ویژگی های iOS 13 نظم دادن به گالری خاطرات شماست. در واقع عکس های تکراری را خودکار حذف می­کند تا بر روی بهترین عکس های خود تمرکز کنید. با یک ابزار قدرتمند  ویرایش ویدئو، می توانید ویدئوهای خود را مانند عکس ها ویرایش کنید. یعنی ابزار چرخش، بریدن (Crop) و بهبود خودکار برای ویدئو نیز در نظر گرفته شده است.

آنچه در مورد iOS 13 گفته شد تنها جزیی از کلیات بودند. اما اگر مشتاق این مطالب پیشرفته هستید می توانید آن را در مقاله iOS 13 دنبال کنید.

دوربین SE 2020

اپل در دوربین اصلی SE 2020 از یک لنز 12 مگاپیکسلی استفاده کرده، اما این تمام ماجرا نیست. این دوربین با کمک گرفتن از یک پردازشگر تصویری قدرتمند موتور عصبی تراشه A13 Bionic کار می­کند. همچنین به این شکل به کاربر اجازه دسترسی به یک سیستم عکاسی دیجیتال فوق العاده را می­دهد. لرزشگیر این دوربین اپتیکال (OIS) است که کیفیت عکاسی را چند برابر می­کند. در این گوشی به دلیل پایین آوردن قیمت، از لنزهای فوق عریض و تشخیص عمق و ماکرو استفاده نشده است. اما این دوربین قابلیت های خود را در عکاسی پرتره و شش افکت نورپردازی مختلف و کنترل عمق به خوبی به نمایش می­گذارد. دوربین سلفی این گوشی نیز از یک لنز 7 مگاپیکسلی مانند iphone 8 برخوردار است. هر دو لنز، با کمک پردازنده و iOS 13 عمق را به خوبی تشخیص داده و عکس های پرتره بینظیری ثبت می­کنند. در این نوع عکاسی فرآیند بوکه کردن پس زمینه به کمک یادگیری ماشینی صورت می­گیرد. نور باشد یا سایه یا تاریکی برای نسل جدید HDR فرقی نمی کند. این قابلیت چهره را به خوبی می­شناسد و بر اساس آن سایه­-روشنا را به خوبی با جزییات ثبت می­کند.

ویدئو های ضبط شده بسیار بسیار با کیفیت هستند. دوربین اصلی SE 2020 می تواند ویدئوهایی با کیفیت 4K ضبط کند. 4K یعنی فیلم های کیفیتی 4 برابری نسبت به 1080p دارند. نرخ این فیلم برداری 30 و 60 فریم بر ثانیه است. دوربین سلفی این گوشی نیز قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080p را دارد. این دوربین قابلیت ضبط ویدئوهای اسلوموشن و تایم لپس را نیز داراست. یعنی می­تواند ویدئو با کیفیت 1080p را با نرخ 240 فریم بر ثانیه ضبط کند. همچنین می­تواند با نرخ 24 فریم بر ثانیه ویدئوهایی با کیفیت 4K به ضبط برساند.

 

 

 

Home Button و امنیت

دکمه شیرین اسمی است که اپل برای دکمه خانه (Home button) استفاده کرده است. این دکمه به صورت نمادی از اپل در نسل های گذشته ی آیفون دیده می­شد. برای محافظت از این سنسور مهم، اپل آن را از جنس یاقوت کبود ساخته تا طول عمرش نیز افزایش پیدا کند. حلقه فلزی دور این دکمه به منظور تشخیص

برای بهبود عملکرد این مطلب امتیاز بدهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هشت =

دکمه بازگشت به بالا